Wereldwijd Belgische producten aanbieden
Kwalitatieve doelstellingen
De Belgische voedingsindustrie wenst haar positieve bijdrage aan de Belgische handelsbalans verder te zetten. Haar exportgroeistrategie is gebaseerd op de drie essentiële pijlers van de Belgische voeding:
- De kwaliteit;
- De diversiteit;
- De innovatie.
Naast de export van producten, moet de internationalisering van bedrijven met een Belgische verankering zich ontwikkelen.
Ambities van de sector
- Totale waarde van de export = 35 miljard euro in 2025
- Stabiele commerciële balans = 3.7 miljard euro
Bijdrage en plan van aanpak van FEVIA
- Promotie maken voor de kwaliteit, de diversiteit en de innovatie van Belgische bedrijven en voedingsproducten in het buitenland
- De concurrentiepositie van de sector verbeteren
Door:
- De samenwerking inzake export tussen de federale en regionale besturen te optimaliseren
- Het imago van de Belgische voeding in het buitenland via het merk Food.be - Small country, Great food - te versterken
- De toegang tot nieuwe markten op een optimale manier toe te laten