Openheid en transparante communicatie naar de (lokale) gemeenschap

Voor La Confiance is openheid en transparante communicatie één van de belangrijkste pijlers van onze missie en visie. Als kleine KMO te Dendermonde vinden we het belangrijk om de lokale gemeenschap te tonen wat we doen.

Zo ontvingen we tijdens Open bedrijvendag 2016 bijna 5000 nieuwsgierigen die een blik achter onze schermen namen en onze nieuwste koekjes proefden. Ook in 2017 openden we onze deuren tijdens de eerste Voka Econotoer. We vertelden de bezoekers niet enkel over onze successen maar communiceerden ook openlijk over onze werkpunten en uitdagingen.

We merkten dat onze bezoekers deze open communicatie enorm konden smaken, maar dat ze dit als consument eigenlijk nog niet gewoon zijn. Zo staat de foto en het verhaal van onze graanboer Thibaut uit Beaumont wel op onze verpakking, maar velen – waaronder ook de burgemeester van Dendermonde  – zijn verbaasd als we hen vertellen dat Thibaut écht de boer is die ons graan teelt en niet zomaar een campagnebeeld.

Dankzij onze recente erkenning als traditioneel streekproduct door het VLAM krijgen we gelukkig een mooie kans om het verhaal van onze lokale boeren nog duidelijker te communiceren naar de buitenwereld. Stap voor stap bouwen we dus verder aan doeltreffende communicatie, de onmisbare schakel tussen de boeren van onze grondstoffen en de consument.

Ontdek meer over La Confiance op de food.be website